30 lipca 2019
Co zrobić w sytuacji, gdy ktoś zmodyfikuje informacje o mojej firmie w mapach Google?

Google Maps są obszernymi systemami dysponującymi sporą bazą konkretnych jednostek usługowych, przedsiębiorstw oraz pozostałych lokalizacji, które są dostępne na terenie całego świata. Mapy stanowią nierozerwalną część wyszukiwarki Google, a na sprzętach mobilnych są one najpowszechniejszą, bezpłatną nawigacją samochodową.
Ze względu na to, wszyscy właściciele firm muszą dopilnować, by ich wizytówka widniała w mapach. Zwłaszcza, że jest to całkowicie bezpłatne, a w dodatku generuje zadowalające rezultaty.
Zbudowanie wizytówki w Google Maps jest bardzo dobrą metodą na to, by poprawić widoczność przedsiębiorstwa w regionalnych wyszukiwaniach, z kolei właściwe wypozycjonowanie jednostki w mapach oddziała właściwie na liczbę nowych odbiorców, którzy odwiedzą siedzibę przedsiębiorstwa.

Źródło wizytówek firm w mapach Google
Każda jednostka w mapach Google pojawiła się tam 2 metodami

1. Miejsce dodał właściciel albo jakieś inne osoby
Miejsce, jakie dodał właściciel może być jednostką, którą zbudowano ręcznie. Z tego względu, że usługa omawianego rozwiązania jest w pełni bezpłatna, każdy internauta ma do niej dostęp i może wdrożyć w wybranym punkcie swoją jednostkę na mapie. Wyróżnia się jednak tutaj pewien warunek – konieczne jest zweryfikowanie danej jednostki za pośrednictwem kodu z kartki pocztowej przesłanej pod adres, w którym dana jednostka została zbudowana.

2. Miejsce utworzono automatycznie
Czasem zdarza się tak, że Google może wygenerować jednostkę danego przedsiębiorstwa na mapach bazując na informacjach odszukanych w Internecie. Tutaj algorytm używa np. katalogów firm, czy serwisów z ocenami i informacjami dotyczącymi firm.
Z każdej jednostki gromadzone są informacje dotyczące firmy, a później na ich bazie algorytm automatycznie tworzy jednostkę w mapach Google.

Jednostka przedsiębiorstwa istnieje, ale nie można się do niej dostać – jak to?
Niekiedy występują przypadki, w których dostęp do kierowania wizytówką przedsiębiorstwa zostaje utracony, a żadna osoba w nim pracująca nie ma aktualnie dostępu do panelu kierowania wizytówką danego przedsiębiorstwa. Nie trzeba się jednak martwić, ponieważ każda wizytówka może zostać łatwo przejęta albo odzyskana. Trzeba jedynie przesłać drugi raz kod z weryfikacją na adres firmy i zamieścić go w formularzu odzyskiwania punktu.

Kto ma możliwość edycji miejsca i wdrażania modyfikacji w wizytówkach mapy Google?
Każda jednostka w mapach Google jest rozbudowywana i można ją edytować wieloma metodami.

Z reguły przeważająca część modyfikacji w sferze wizytówki danego przedsiębiorstwa w mapach Google zależy od jego właściciela. Jeżeli zbadał on jednostkę za pośrednictwem kodu, może on dynamicznie i łatwo wdrożyć dobrowolne modyfikacje związane np. z nazwą, adresem, czy telefonami. Modyfikacje wdrażane przez właściciela ukazują się najczęściej w szybkim tempie i nie trzeba ich dodatkowo ulepszać, czy też długo czekać na ich ukazanie się.
Czasem jednak modyfikacje w wizytówce wdrażane są mechanicznie za pomocą algorytmu Google. Algorytmy bazujące na informacjach zgromadzonych w sieci, mogą dynamicznie modyfikować godziny otwarcia przedsiębiorstwa, albo inne informacje. Takie sytuacje nie mają jednak miejsca często.
Kolejny powód modyfikacji w wizytówkach firmowych w rozwiązaniu mapy Google to zmiany, o których zawiadamiają internauci. Znajduje się tam specjalna opcja, która umożliwia informowanie albo zmienianie wizytówek przez internautów.
Następna kwestia to bardzo silne reklamowanie przez Google lokalnych przewodników. Mowa o usłudze integrującej ludzi czynnie wymieniających się opiniami związanymi z danymi jednostek w mapach Google.
Wszystkie te kwestie mogą skutkować nie rzadkimi modyfikacjami w wizytówce przedsiębiorstwa oraz wprowadzać w błąd odbiorców.

W jaki sposób chronić się przed modyfikacjami wdrażanymi przez ludzi i algorytmy Google?
Należy przede wszystkim weryfikować wizytówki przedsiębiorstwa na skutek zamieszczenia kodu autoryzującego z wizytówki w Google. Następnie wszelkie modyfikacje proponowane przez internautów, będą musiały zostać zaakceptowane przez właściciela wizytówki. Będzie on miał na to dwa tygodnie czasu. Po upłynięciu tego terminu i nie podjęciu wówczas żadnych czynności przez niego, modyfikacje zgłoszone przez internautów mogą być zaakceptowane automatycznie albo ręcznie poprzez moderatora mapy Google.

Call Now Button