13 sierpnia 2019
Właściwe tegoroczne praktyki SEO

Proces pozycjonowania witryn www to dopasowywanie witryny do potrzeb wyszukiwarki. Algorytm Google wyznacza określone kryteria, jakim należy sprostać, chcąc wskoczyć na wysokie pozycje. Niestety nie każdy potrafi uświadomić sobie te kryteria.
Właściwe praktyki to zbiór procesów o korzystnym zabarwieniu. Nie zawsze spowodują, że witryna wzbije się wysoko w wynikach, jednak na pewno nie będą dla niej szkodliwe.
Trzeba mieć świadomość tego, że jednorazowo przyspieszone tempo ładowania może na początku nie podwyższyć miejsca w rankingu, ale później może wywołać bardzo zadowalające wzrosty.

Techniczne SEO bieżącego roku
W sferze technicznych kwestii właściwych praktyk mówi się o:
– poprawie tempa i funkcjonowania
– wykryciu nieprawidłowości w renderowaniu
– właściwości i aktualności mapy strony
– spójności pliku robots.txt oraz tagu meta robots z mapą
– wariancie mobilnym strony.

Tempo ładowania witryny a SEO w bieżącym roku
Na proces ten składa się szereg działań. Ulepszając tempo ładowania w ramach właściwych taktyk pozycjonowania w bieżącym roku, należy skupić się na dwóch głównych segmentach, jakie najczęściej wywołują kłopoty. Mowa o czasie odpowiedzi serwera i o load time.

Time to first byte
Jest to czas, który mija pomiędzy zapytaniem o ukazanie witryny, a wysyłką pierwszego bajta z danymi. Tutaj, aby skrócić ten czas, należy przede wszystkim sprawdzić wariant php zainstalowany na serwerze.

Tempo ładowania, a rozmiar witryny
Kolejne tempo ładowania możliwe jest do zredukowania poprzez zmniejszenie rozmiaru witryny. Często jest tak, że strona ładuje się dłużej, jeśli znajdują się na niej większe grafiki, czy filmy. Należy po prostu maksymalnie je zmniejszyć.

Kompresja oraz cache
Trzeba oczywiście zachować jak największą ilość zasobów w cache oraz uruchomić kompresję gzip.

Renderowanie
Właściwy render w SEO bieżącego roku to klucz. Jeżeli robot Google zauważa coś innego w odróżnieniu do internauty, nie ma co się dziwić, że nasze starania nie skutkują zamierzonymi celami.
Częste kłopoty z tym rozwiązaniem to:
– popupy, które zasłaniają treść
– zasoby, które są zablokowane w robots.txt.
Render można sprawdzić w Google Search Console, albo w teście na responsywność strony. Kłopot z tego typu rozwiązaniami polega na tym, że widoczna jest jedynie część strony. W celu sprawdzenia kompletnego renderu witryny należy dokonać analizy w Surferze i wybrać funkcję – [Google Bot Screenshot].

Mapa witryny
Tutaj kluczowe jest to, by witryna była dostępna i bieżąca. Należy wykorzystać mechaniczną mapę strony, jeżeli posiada się swój szybki serwis. W innej sytuacji będzie trzeba przeprowadzić ręczny upload nowego wariantu witryny na serwer po każdym dołączeniu, czy wyeliminowaniu podstrony. Mapy tworzone mechanicznie za pomocą wtyczki w CMS przewodzą pod tym kątem, że po konfiguracji są nadal bieżące i nie są sprzeczne.

Robots.txt oraz meta robots
Należy pamiętać, że lepiej aby opcji robots.txt nie było wcale, niż żeby była i cechowała się złą konfiguracją. Także nieprawidłowość z / może wywołać ogromne skutki.
Blokada jednej witryny w pliku i odblokowanie jej w meta robots i na odwrót nie skutkuje niczym pozytywnym. Zintegrowane sitemap.xml, robots.txt oraz tagi meta robots to bez wątpienia korzystna taktyka.

Mobilna witryna
Robot odczytuje głównie stronę w wariancie mobilnym. Trzeba więc dbać o całkowitą dostępność materiałów i funkcjonalności. O wariancie mobilnym najkorzystniej pomyśleć już w momencie projektowania witryny. Wykonanie przejrzystego wyglądu pod kątem materiałów i funkcji zapewni właściwe odczytanie witryny przez roboty i efektywne SEO w bieżącym roku.

AMP
Jest to kolejna właściwa taktyka, która pozwala witrynie znaleźć się w cache Google i ładować się na sprzętach mobilnych od razu. Udoskonala współczynniki behawioralne, może również mieć korzystny wpływ na CTR razem ze zwiększającą się świadomością odbiorców w związku z małą ikoną ukazywaną w wynikach wyszukiwania przy adresie.

Właściwe praktyki SEO w obrębie zasobności witryn
Właściwa struktura witryny
W Internecie znaleźć można szereg metod na zagwarantowanie właściwej dostępności podstron. Warto uwzględnić kluczowy cel budowania właściwej struktury witryny – zagwarantowanie bezproblemowego dostępu do oryginalnych i cennych danych bez niepotrzebnych pośredników.
Właściwa struktura bogata jest wyłącznie w ważne podstrony. Zbudowanie takiej struktury wiąże się z koniecznością eliminacji podstron określanych jak thin content.
W kwestii optymalizacji struktury należy:
– wyeliminować thin content
– zbadać prawdopodobną kanibaizację
– uciąć ścieżki źródła do cennych treści
– wyróżnić podstrony, jakie są dla nas ważne.

Linkowanie wewnętrzne
Tutaj nie można zapomnieć głównie o:
– potrzebie unikania linków z anchor text
– prawidłowym używaniu exact oraz partial match w linkach do określonych podstron
– konieczności nie linkowania po jednakowym anchorze 2 innych podstron
– utrzymaniu hierarchii
– konieczności nie przesadzania – zbyt duża ilość linków nie jest wskazana.

Oryginalne treści
W Internecie:
– nie można korzystać z konkurencyjnych opisów
– należy budować oryginalne treści.

Na witrynie:
– należy tworzyć oryginalne treści i meta tytuły
– w przypadku prowadzenia sklepu z większym asortymentem, nie należy używać schematów meta dla produktów
– nie należy pisać kilka razy o tym samym.

Call Now Button