29 października 2019
Kilka słów na temat indeksu mobilnego Google

Z racji tego, że mobilni odbiorcy sieci tworzą coraz bardziej liczny zbiór osób, Google musi silnie się na nich skupiać. Liczba osób korzystających z urządzeń mobilnych z roku na rok diametralnie wzrasta, tak samo jak liczba osób, które za ich pośrednictwem korzystają z Internetu. Wówczas poszukują one różnych informacji, dokonują zakupów itp. Nikogo nie dziwi więc fakt, że Google wpadło na pomysł wprowadzenia mobilnego indeksu wyszukiwania.

Czym tak właściwie jest wyżej wspomniany indeks?
Jest to głównie odrębny indeks, który w żaden sposób nie będzie wiązał się z indeksami na desktopie, jakie do tej pory funkcjonowały. Obecnie wyniki mobilne ustala się między innymi poprzez nawiązywanie do SERP-ów na desktopie. Nastąpi jednak koniec tego. Z pewnością będzie to bardzo poważna zmiana. Ponadto indeks ten ma być 1., a więc będzie stanowił podstawową bazę, jakiej wyniki będą aktualizować się w dynamicznym tempie. Indeks na desktopie na pewno będzie miał pod kątem tego opóźnienie. Materiały wdrażane na witrynach mobilnych oraz ich jakość będzie się oceniać, mając na uwadze doświadczenia odbiorców mobilnych i ich nawyki odnośnie przeglądania stron.

Kiedy strony mobilnej po prostu nie ma
Materiały z desktopa w dalszym ciągu będą się ukazywać, jednak pożądane będą te mobilne. Może to stanowić kłopot dla właścicieli nie posiadających strony w wersji responsywnej. Co prawda strony z desktopa dalej będą się ukazywać w wyszukiwarce, ale o efektywnej reklamie w sieci nie posiadając witryny w wersji responsywnej, ciężko będzie w tym przypadku mówić. Ten typ strony stanie się po prostu koniecznością. Warto wspomnieć, że od długiego czasu mobile-friendly stanowi poważny czynnik rankingowy. Bez wątpienia każdy posiadacz strony www powinien zadbać o to, by była ona też przystosowana do urządzeń mobilnych. Ci, którzy już o tym pomyśleli, dzisiaj nie muszą się martwić, ponieważ ich serwis zostanie zindeksowany w mobile bez żadnych komplikacji. Nie ma tu też potrzeby zmiany linków kanonicznych dla mobilnego wariantu strony www.

Detale treści tabs oraz accordion w sferze mobilnej
Na desktopie, kiedy niektóre detale witryny nie są przedstawiane od razu, Google postrzega je jako mniej istotne. W tej sytuacji obowiązuje norma, że to, co najważniejsze, upublicznia się odbiorcom natychmiast. Sfera mobilna jest jednak inna. W jej przypadku trzeba kierować się całkowicie inną zasadą. Na wstępie warto wspomnieć, że w wersjach witryn mobilnych ich zawartość zostaje najczęściej umiejscowiona w accordion oraz w tabs. W tej sytuacji nie jest to wynik tego, że taka zawartość nie jest istotna, ale dokonuje się tego, aby zagwarantować wysokie UX odbiorcom mobilnym.

Od jakiegoś czasu często wspomina się technologię AMP, która jest silnie wspomagana przez Google. Rozwiązanie to wspiera proces przyspieszenia ładowania się witryn mobilnych. Zasobność serwisu dostosowuje się do sprzętu odbiorcy. Mobilni odbiorcy szybko się niecierpliwią, kiedy witryny ładują się bardzo wolno. Google postanowiło uporządkować tą sferę, w związku z czym czas ładowania się witryny stanowi kluczowy czynnik rankingowy.

Indeks mobilny – kogo się tyczy?
Tak naprawdę indeks ten tyczy się każdego posiadacza witryny www. Tak jak już wyżej wspomnieliśmy – coraz więcej odbiorców przegląda sieć za pomocą sprzętów mobilnych. Trzeba więc dostosować się do tego – jak najszybciej. Inaczej o sukces w sferze mobilnej będzie trudno.

Call Now Button