1 października 2019
SEO nie działa? Sprawdź dlaczego!

Nierzadko możemy sądzić, że nasza strona przeszła przez poprawny proces optymalizacji pod względem SEO, jednak nie potrafimy wskoczyć na wyższy poziom. W dzisiejszym wpisie skupimy się na wybranych czynnikach, jakie mogą skutkować zahamowaniem wzrostu widoczności witryny w wyszukiwarce.

Po 1. Proces przygotowania
Właściwe przygotowanie strony pod względem wszystkich jej właściwości to oczywiście podstawa. Jeśli witryna nie ma odpowiedniej mocy, a także wysokich właściwości, wówczas każda przeprowadzona optymalizacja nie będzie funkcjonowała tak jak powinna. Wszelkie procesy powinny być ze sobą spójne, a także powinny się nawzajem dopełniać. Dlatego też nie można zapominać o tym, że rolą link buildingu jest wzmocnienie strony, a więc udoskonalenie jej właściwości ufności, bądź też autorytetu. Witryny, które będą cechowały się nim na wysokim poziomie zostaną korzystniej postrzegane przez Google.
W czasie, w jakim właściwie przeprowadzimy koncepcję link buildingu, możemy podwyższyć te właściwości i sprawić, że to co poczynimy na witrynie, będzie korzystniej funkcjonowało. W linkach warto doszukiwać się powodów niewłaściwego funkcjonowania optymalizacji.

Po 2. SEO bez koncepcji
SEO bez jakiejkolwiek koncepcji także może odpowiadać za to, że nasza strona nie jest dobrze widoczna w wyszukiwarce. W tym miejscu można wyróżnić wiele czynników mogących świadczyć o tym, że kłopot tkwi właśnie w tej sferze. Zazwyczaj stawiamy na proces pozycjonowania zważając na to, że konkurencja postępuje tak samo i chcemy jej dorównać.
Korzystniej jest jednak obmyśleć sobie konkretną koncepcję. Musimy założyć sobie cel, w jakim chcemy pozycjonować stronę. Nie możemy dokonywać optymalizacji witryny na czas i wypełniać wszystkich title. Na początek warto skupić się na zakładkach, w których tkwią wielkie możliwości, a następnie należy przystąpić do regularnego uzupełniania całej witryny.

Po 3. Słowa klucz
Niekiedy problem tkwi w tym, że nasz proces pozycjonowania przeprowadzany jest na niezbyt szeroką ilość słów. Warto działać szeroko, pozycjonując więcej słów, gdyż dzięki temu z pewnością widoczność witryny wzrośnie w szybkim tempie i dodatkowo będzie to dobrane do pełnej witryny.

Po 4. Historia witryny albo domeny
Co wtedy, gdy na naszej stronie jest wszystko, co niezbędne, a jej pozycja i tak jest daleka w wynikach wyszukiwania? Przykładowo zadbaliśmy o właściwą optymalizację, wartościowe treści, odpowiedni profil linków, ale niestety rezultatów brak. Wówczas należy przeprowadzić bardziej dogłębne działania. Można sprawdzić, jak z domeną postępowano jeszcze zanim trafiła w nasze posiadanie. Być może jej historia przekłada się na to, że Google nie umieszcza jej wysoko w rankingu, bo jej nie ufa. Dlaczego? Bo ta np. ma gorsze właściwości, albo już kiedyś widniała na tej witrynie. Jeśli problem będzie tkwił rzeczywiście w tej sferze, konieczna będzie zmiana domeny.
Oczywiście problem może tkwić też w czymś innym. Jeżeli niedawno przeprowadzaliśmy migrację, to powinniśmy skoncentrować się na tym, czy przeprowadzono ją właściwie, bo to także może rzutować na pozycję strony.

Po 5. Treści
O pozycji strony mogą decydować też treści na witrynie i wszystkie nieprawidłowości mogące się ich tyczyć.
W przypadłości tekstu można mieć styczność z wieloma detalami, które mogą skutkować wystąpieniem problemów z witryną.
Wszelkie duplikowanie, czy też kopiowanie z innych miejsc treści to działania, których Google bardzo nie lubi i z pewnością nie umieszcza strony przepełnionej takimi materiałami wysoko w rankingu.
Oczywiście ważne jest to, aby każdy udostępniany na witrynie materiał był cenny i aby wnosił coś w życie odbiorców. Każdy wpis powinien mieć określoną koncepcję, powinien być oryginalny i najlepiej, by również był ekspercki. Wpisy powinny być w większości odpowiedzią na różne pytania i wątpliwości odbiorców. Czytając je, powinni oni coś z nich wynieść.
W zamieszczanych materiałach na stronie nie można też stosować nadmiernej ilości słów kluczowych, bo wtedy takie teksty wyglądają sztucznie, czego także nie uznaje Google.

W dzisiejszym wpisie skupiliśmy się na najważniejszych według nas czynnikach, które mogą obniżać widoczność strony w wyszukiwarce. W rzeczywistości jest ich jeszcze więcej. Warto się z nimi zapoznać i rozpatrywać je w kontekście swojej witryny.

Call Now Button