10 września 2019
Reklama potrzebna również w małym biznesie

W dzisiejszych czasach każde przedsiębiorstwo powinno być aktywne w sieci. To tam może znaleźć nas najwięcej osób, to tam możemy tak naprawdę zaistnieć i odnieść sukces. Musimy być jednak zaprezentowani z jak najlepszej strony. Niestety reklama w sieci dla mniejszego biznesu może wywoływać kłopoty dotyczące finansów. Z jakiego powodu? Niejedna osoba żyje przekonaniem, że pieniądz generuje pieniądz – bez szczególnego inwestowania raczej nie powinniśmy oczekiwać na jakieś konkretniejsze zyski. Może i coś w tym jest. Wyróżnia się jednak szereg metod, które pozwalają mniejszemu biznesowi na prowadzenie efektownych procesów reklamowych, ponosząc przy tym niewielkie koszty.
Niektórzy zastanawiają się, czy mniejszy biznes powinien wkładać bardzo znaczące pieniądze w reklamę. Raczej w przypadku większości firm odradza się czegoś takiego. Jakie więc najlepiej wykonywać działania? O tym w dzisiejszym wpisie.

Po 1. Odpowiednia narracja
Nie powielajmy typowych określeń konkurencyjnych firm. Zamiast przedstawiania się jako osoby profesjonalne, doświadczone w tym co robią, zaoferujmy klientom korzyści, których oni tak naprawdę od nas chcą i zapewnijmy ich, że wykonamy dla nich zleconą nam usługę. Na pewno zaufają oni nam bardziej, zupełnie na początku nas nie znając, kiedy w opisie dodamy też zdanie, że służymy pomocą, mamy do zaoferowania wiele pomysłów, jesteśmy otwarci na ich propozycje, a na dowód naszych umiejętności możemy pochwalić się wystawionymi nam referencjami.
Reklama dla mniejszego biznesu musi stosować odpowiednią narrację, która jest prawdziwa, nie kłóci się z rzeczywistością, odpowiada problemom i zapewnia racjonalne efekty.

Po 2. Call to action
Reklama dla mniejszego biznesu powinna koncentrować się na właściwie dopasowanym Call to Action. Jeśli nasze przedsiębiorstwo ma do zaoferowania wiele usług, a któraś wśród nich może zostać wyróżniona jako kluczowa – warto z tego skorzystać.

Po 3. Newsletter
Stworzenie bazy mailingowej to niekoniecznie skomplikowane i czasochłonne działanie. Wyróżnia się szereg bezpłatnych rozwiązań, które są w stanie efektywnie wspomóc nas w uzyskaniu większej ilości odwiedzin naszej witryny www.
Nieprzerwanie działająca kampania mailingowa umożliwi nam utrzymanie relacji z odbiorcami subskrybującymi nasz newsletter. Musimy jednak mieć świadomość tego, że wszelkie treści wysyłane mailowo muszą być cenne. W innych przypadku będą one postrzegane jako zupełnie niepotrzebne.

Po 4. Social media
Social media to w dzisiejszych czasach dodatkowy kanał do kontaktu z odbiorcami i rozpowszechnienia swojej marki. Tkwią w nich ogromne możliwości z których powinna skorzystać każda firma – także ta mała.
Jakie działania podejmuje się w social mediach? M.in.:
– obserwowanie
– śledzenie
– angażowanie się odbiorców
– czynne działanie
– wkład w rozwój.

Po 5. Ankiety
Zamieszczenie ankiety pozwoli nam poznać zdanie naszych odbiorców w konkretnych istotnych kwestiach – np. związanych z naszą witryną www. Pamiętajmy, że ta jest przede wszystkim dla nich, więc chyba mają oni coś do powiedzenia. Pokażmy im, że ich zdanie jest dla nas ważne.

Po 6. Sygnatury w e-mailach
Mały detal, ale może być ważny. Bardzo łatwo można stworzyć interesujące sygnatury i dołączać je do każdego naszego maila.
W sygnaturze można podawać link do naszej witryny www oraz do naszych mediów społecznościowych, a także inne dowolne elementy. Chodzi o to, by ciekawie przykuć uwagę odbiorców.

Po 7. Planowanie w mediach społecznościowych
Mniejsza firma woli oszczędzać w wielu sferach – nawet w sferze czasowej. W obrębie social mediów można przecież być aktywnym przez cały dzień, nie działając wtedy szczególnie. Trzeba się tutaj jedynie odpowiednio zorganizować. Rozwiązanie, na które warto zwrócić uwagę w mediach społecznościowych to mechaniczna publikacja treści w wielu miejscach w jednym czasie. Dzięki skorzystaniu z niego, będziemy regularnie przypominać o sobie odbiorcom, nie poświęcając na to szczególnie wiele czasu.

Po 8. Obserwowanie trendów i znaczących ludzi
Kiedy jest się aktywnym działaczem w sferze interaktywnej, korzystnie jest obserwować znaczących ludzi w mediach społecznościowych. Dzięki temu można utrzymać ciągłą styczność ze swoją branżą.

Po 9. Pokazywanie, że naprawdę znamy się na tym, co robimy
Chcąc pokazać odbiorcom, że naprawdę znamy się na tym, co robimy, najlepiej zamieszczajmy im case study. Niewiele przedsiębiorców je tworzy, a więc może być to nasz wyróżnik w konkurencyjnym otoczeniu.

Po 10. Pamiętanie o wizytówkach
Posiadanie własnych wizytówek także pozytywnie wpływa na nasz wizerunek w oczach odbiorców. Warto jednak zadbać o takie, które będą oryginalne i wykonane z pomysłem – tak, aby zapadały w pamięci naszych klientów na długo.

Po 11. Logo także ważne!
Logo to ten element, po którym nasi odbiorcy rozpoznają naszą firmę. To z nim będą identyfikować nasze usługi, a więc również należy wykonać je na bardzo wysokim poziomie. Nie może być nudne, skomplikowane i nieestetyczne.

Po 12. Przejrzystość
Pokazywanie się odbiorcom ze strony eksperta, który wiele wie i chce o tym mówić, to bardzo dobre działanie na korzyść firmy. Zrozumiale, przejrzyście starajmy się wszystko im przekazywać, a dzięki temu wzbudzimy w nich większe zaufanie do nas.

Po 13. Uaktualnianie treści
Kiedy prowadzimy bloga firmowego, musimy dbać o aktualne treści. Kiedy odbiorca zajrzy na niego i zobaczy, że ostatni wpis zamieściliśmy pół roku temu, może pomyśleć, że nie działamy aktywnie jako firma. Przestarzałe treści nie wpływają pozytywnie na odbiór nas przez odbiorców. Oprócz zamieszczania co jakiś czas nowych wpisów, należy też odnawiać te stare.

Przedstawione w dzisiejszym wpisie porady dotyczą różnych kwestii. Każda z nich jest tak samo ważna i o każdą z nich warto jak najlepiej zadbać. Dlaczego? Ponieważ dzięki działaniu na różnych szczeblach można pozyskać klientów z wielu różnych źródeł. Oznacza to dla nas większe zyski i większą powszechność!

Call Now Button