12 listopada 2019
Real time marketing – przydatna wiedza z jego zakresu

Real time marketing to wykorzystanie istotnej informacji ze sfery kulturowej, bądź społecznej w ramach impulsywnych akcji marketingowych, jakich wcześniej zupełnie nie planowaliśmy. Jaką wiedzę z tego zakresu warto posiadać?

Po 1. Szybki refleks
Koncepcja tego typu będzie skuteczna, gdy marka we właściwym czasie zacznie ją realizować. Jak wiadomo w dzisiejszych czasach każdego dnia w każdej minucie otacza nas szereg informacji, które w dynamicznym tempie się rozchodzą i równie dynamicznie przedawniają się. Wszelkie nowości aktualne są zaledwie kilka godzin – no może kilka dni. Choć w niektórych sytuacjach potrafią przetrwać nawet kilka tygodni, ale nie jest to częsty przypadek. Najlepszym czasem, by rozpocząć działania z zakresu real time marketing to moment bezpośrednio po ukazaniu się jakiejś interesującej informacji, zanim zacznie być ona szczególnie powszechna. Wówczas warto przystąpić do pracy – np. publikując ciekawy wpis na jakimś portalu społecznościowym, czy też na blogu. Dzięki temu użytkownicy sieci, którzy chcą na ten temat znaleźć więcej informacji z dużym prawdopodobieństwem natrafią akurat na nasze wpisy.

Po 2. Korzyści płynące z właściwie zrobionego RTM:
– marka przykuwa większą uwagę – ciekawy wpis, który oddaje charakter aktualnych zdarzeń zwiększa prawdopodobieństwo, że odbiorcy wyświetlą naszą witrynę, dołączą do newslettera, albo przystąpią do obserwowania marki w obrębie social mediów
– zwiększa się zasięg – działania tego typu najczęściej nabierają humorystycznego charakteru, a to jest sprzyjające dla wirusowego rozprzestrzenia się danego materiału. Unikatowe zdjęcia, czy treści są bardziej interesujące dla użytkowników i nakłaniają ich do dzielenia się nimi z innymi osobami
– pozyskuje się kolejne leady – można by twierdzić, że taka koncepcja to wyłącznie ciekawostka, która dodaje rozmaitości działaniom świadczonym każdego dnia. Trzeba jednak mieć świadomość tego, że zwrócenie uwagi na markę ze strony sporej grupy ludzi, może powodować, że jakieś jej grono sprawdzi narzędzie oferowane przez nas, czy też dokona zakupu jakiegoś towaru albo usługi.

Po 3. Wyróżnia się szereg ciekawych pomysłów
Wiele popularnych wydarzeń zostało później ciekawie wykorzystanych do działań promocyjnych. Z pewnością każdy natknął się na kampanie, która zachwyciła go swoją pomysłowością i szczególnie utknęła mu w pamięci. Były to np. powszechne wydarzenia sportowe, które marki stosowały w akcjach promujących np. jedzenie. Warto być czujnym wobec takich okazji, które wywołują dużą uwagę wśród odbiorców i ciekawie czerpać z nich w ramach swojego biznesu. Z pewnością zaowocuje to sukcesem. Wasz produkt może stać się równie powszechny, co wydarzenia, o których raczej nikt nigdy nie zapomni.

Po 4. Marketing to klucz
Dzięki RTM można szybko i łatwo zdobyć uwagę odbiorców i wzmocnić znaczenie naszej marki. Nie bez powodu stosowany jest przez coraz większą ilość przedsiębiorców. Aby odnieść sukces trzeba zastosować narzędzia, dzięki którym będzie można wsłuchać się w odbiorców, by natrafić na odpowiednie wydarzenie i od razu je właściwie wykorzystać. Obserwacja nowości pomoże nam zainspirować się i przeobrazić kreatywne myśli w rzeczywiste zainteresowanie użytkowników marką. Plusem jest to, że ten typ marketingu nie wiąże się z poniesieniem wysokich kosztów. Kluczowe jest spontaniczne działanie, humor, a także świadomość tego, co obecnie jest kluczowym newsem.

Call Now Button