5 listopada 2019
Plusy płynące z zastosowania wartościowych opisów produktów w sklepie www

Prowadzenie sklepu www jest obecnie jednym z najpowszechniejszych rodzajów biznesu w naszym kraju. Sfera e-commerce rozwija się bardzo szybko, a polscy internauci robią coraz większe zakupy w sieci. Niewątpliwie prowadzenie sklepu www może łatwo stać się pewnym źródłem dochodów. Zakładając taki sklep, trzeba jednak wiedzieć o tym, że bazą właściwie przygotowanej oferty w sferze www jest grafika, a także opisy produktów – i to na nich skupimy się w dzisiejszym wpisie.

Opis produktu – krótka charakterystyka
Opis produktu składa się zaledwie z kilku linijek treści o produkcie oferowanym na sprzedaż w sklepie. Znajduje się on nad zdjęciem produktu, albo obok niego. Główny opis dostarcza informacji i towarze, jego charakterze i właściwościach. Opis produktu „modny” w dzisiejszych czasach, jaki ma skutecznie nakłonić odbiorcę do konkretnych czynności, należy jednak odpowiednio przygotować.

Opis produktu i jego rola
Właściwy opis produktu musi odbiorców informować. W związku z tym powinien obejmować kluczowe dane odnośnie towaru związane np. z jego barwą, wielkością, czy też z tworzywem, z którego ten powstał. Kluczowe jest też sporządzenie opisu, który zaangażuje, a dokładniej który będzie czytaną z uwagą. Właściwy opis powinien wręcz zastąpić w sklepie www oglądanie towaru na żywo, a także rozmowę z osobą sprzedającą. Jest kluczowy w procesie transakcyjnym. Opis w sklepie powinien być jak solidnie przygotowany sprzedawca.

Opis produktów vs pozycjonowanie witryn w Google
Opis produktów może być wzbogacony we frazy klucz, jakie przełożą się na skuteczniejsze pozycjonowanie zakładek z produktami w wyszukiwarce Google. Dobrze sporządzony opis pozwala za niewielkie pieniądze wypromować sklep www. Niestety sprzedawcy działający w tej sferze odchodzą niekiedy od notatek odnośnie produktów, na skutek czego zostają pozbawieni możliwości pozycjonowania. Ponadto liczne sklepy www, które posiadają interesujący zasób towaru, nie dają rady zainteresować nim odbiorców, kiedy nie posiadają opisów.

Nieprawidłowości w opisach produktów pochodzących ze sklepów www

W tej sferze dostrzega się następujące nieprawidłowości:
– brak cennych, nakierowanych w stronę odbiorców opisów
– brak wyróżnionych zalet płynących z użytkowania towaru
– zastosowanie opisów nawołujących do innego towaru niż ten przedstawiony w linku oraz na grafice
– brak oryginalnych opisów
– duplikacja opisów z innych stron
– zamieszczanie opisów zawierających błędy np. ortograficzne
– zamieszczanie długich opisów pozbawionych przerw pomiędzy akapitami.

Jak wartościowy opis oddziałuje na odbiorcę?
Wartościowy opis dostarcza odbiorcy informacji dotyczących właściwości produktu, a także zalet płynących z jego użytkowania. Jest on wówczas bardziej przekonany i chętny do zakupu takiego produktu. Czuje, że ten będzie dla niego ułatwieniem w jakiejś sferze, albo że zaspokoi jego potrzeby. Sądzi, że dokonuje wtedy bardziej świadomych zakupów.

Zalety płynące z posiadania wartościowych opisów produktów
Solidnie zaprezentowany produkt, a także właściwy zasób fraz kluczowych mają przełożenie na wielkość ruchu generowanego na witrynie oraz ilość złożonych zamówień. Opisy sporządzone ekspresyjnym językiem, nakierowane na odbiorcę, stanowią cenny detal kampanii marketingowej, jaką prowadzi się na witrynie sklepu, a także w social mediach.

Call Now Button