8 października 2019
Kluczowe narzędzia w badaniu danych reklamowych

Analityka marketingowa specjalizuje się w zbieraniu i dokonywaniu pomiaru danych marketingowych, w celu ulepszenia wydajności strony bądź aplikacji.
Aktualnie wyróżnia się szereg pomocnych narzędzi do monitorowania zachowań ludzi w sieci wobec świadczonych przez nas procesów. W dzisiejszych czasach jeżeli analityka nie jest prowadzona, można po prostu zaprzestać świadczenia procesów. Dzięki analityce można przekonać się o tym, co funkcjonuje i wdrożyć niezbędne ulepszenia w wykorzystywanych narzędziach.

1. Google Analytics
Jest to podstawowe rozwiązanie, o którym powinien pamiętać każdy posiadacz własnej witryny www. Rozwiązanie umożliwia dokładne monitorowanie zachowania odbiorców. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania można pozyskać informacje odnośnie np. źródła ruchu, ilości czasu poświęconego przez odbiorców na wizytę na witrynie, podstron, które ci odwiedzili. Tego typu informacje pomogą określić, w jakim stopniu dana witryna jest zoptymalizowana.
Można także obserwować własne dane związane z pozyskiwaniem użytkowników. Mamy tu na myśli głównie kanały ruchu sieciowego. Po zespoleniu Google Analytics z AdWords, można sprawdzać dane PC w czasie prowadzenia akcji reklamowej w płatnych wyszukiwarkach.
Informacje konwersyjne zaprezentują również, jak efektywna jest dana koncepcja marketingowa. Pozwoli to pozyskać dane odnośnie tego, jakie zakładki są najbardziej efektywne z perspektywy konwersji, a także odnośnie tego, jakich działań dokonał każdy odbiorca, w celu dokonania konwersji.

2. Facebook Business Manager
Będzie doskonałą opcją w przypadku analityki social mediów. Jeżeli dana witryna reklamuje się już na takich kanałach, a zwłaszcza na FB, narzędzie Facebook Business Manager nie powinno być tu nieznanym pojęciem. Rozwiązanie to pozwala tworzyć akcje reklamowe na FB oraz na Instagramie. Można obserwować efektywność reklam i postów, a także sprawdzać, jakie odsłony są najkorzystniejsze przy danej grupie odbiorców. Jest to zaawansowane rozwiązanie. Warto mieć świadomość tego, że informacje otrzymywane z kampanii reklamowych pozwolą precyzyjniej zrozumieć klientów.

3. Campaign Monitor
O tym rozwiązaniu warto pomyśleć w przypadku e-mail marketingu oraz analityki. Jest to bardzo dobra platforma e-mail marketing, gdzie oprogramowanie można połączyć z Google Analytics. Gwarantuje podejrzenie ogólnego efektu kampanii. Można precyzyjnie obserwować kliknięcia, wskaźnik konwersji, aktywność w social mediach, a także ruch w obrębie strony. Rozwiązanie to obrazuje również miejsce przebywania subskrybentów.

4. Marketo
To rozwiązanie wzbogacone jest we wszelkie funkcjonalności techniczne, jakich można wymagać od rozwiązań marketingowych premium. Można je połączyć z Google Cloud. Umożliwia ono nieprzerwaną obserwację wyników. Może być wsparciem podczas dostarczania szczególnie dedykowanych wiadomości mailowych z właściwą treścią prosto od odpowiednich subskrybentów.

Po 5. Hootsuite
Jest to rozwiązanie do kierowania social mediami. Media te mają bardzo obszerny zakres, którego nie da się ocenić. Zbudowanie spójnej koncepcji może skutkować maksymalizacją efektywności wyników w social mediach. Dzięki temu rozwiązaniu można obserwować wydajność oraz budować teksty w social mediach.

Po 6. Google Search Console
Jest to idealne rozwiązanie do analityki marketingowej umożliwiające precyzyjne zobaczenie tego, jak funkcjonuje dana strona. Można obserwować z których fraz kluczowych odbiorcy docierają na naszą. Rozwiązanie umożliwia zbadanie wskaźnika klikalności. Można zobaczyć, jak użytkownicy trafiają na witrynę i kim są. Poza tym, dzięki temu narzędziu można też zobaczyć złośliwe oprogramowanie, nieprawidłowości indeksowania oraz kłopoty z zasobem.

Po 7. SEMRush
Jest to rozwiązanie pełniące kilka funkcji. Zasługuje na uwagę analityków digital marketingu. Dostarcza dane odnośnie SEO, płatnego ruchu, social mediów, tekstów i PR. Rozwiązanie to wspiera przeprowadzanie audytów zwrotnych, gromadzenie wieści odnośnie marki. Dzięki niemu można porównać aktywność w social mediach z gronem konkurencyjnym.

Po 8. Moz Pro
Wspiera prowadzenie kampanii SEO. Umożliwia przeprowadzenie analiz fraz kluczowych, audytów zwrotnych. Wynajduje opcje udoskonalenia SEO strony.

Po 9. Google Tag Manager
Umożliwia precyzyjne relacjonowanie danych. Jeżeli zależy nam na tym, by wiedzieć, że obserwowanie jest właściwie skonfigurowane, należy dokonać implementacji tagów. Takie rozwiązanie umożliwia proste tworzenie i kierowanie fragmentami kodu JS oraz kodami, które stosowane są do monitorowania odbiorców w obrębie danej strony.

Po 10. Google Optimize
Umożliwia przeprowadzenie testów A/B. Dzięki niemu można dokonać konfiguracji szczegółowych treści. Po zgromadzeniu odpowiedniego zasobu danych, istnieje możliwość zastosowania zaawansowanych rozwiązań do badania, w celu określenia, jakie procesy są efektywne.

Po 11. Crazy Egg
Bardzo dobre rozwiązanie w przypadku analityki www. Obrazuje ono sposób, w jaki odbiorcy wchodzą w kontakt ze stroną. Prezentuje to, jak przemieszczają się oni po różnorodnych zakładkach, w jakim punkcie tkwili dłużej i co tak naprawdę jest obiektem ich poszukiwań.

Po 12. Sumo
Rozwiązanie to prezentuje wiele funkcji do ulepszenia witryny www. Dzięki nim rozwiązanie umożliwia gromadzenie danych w czasie realnym odnośnie danej strony i ruchu w Internecie.

Call Now Button