24 września 2019
Kanały, z których można pozyskać odwiedzających bloga

Przychodzi taki moment w życiu osób prowadzących bloga, w którym rozmyślają one nad tym, z których kanałów pozyskiwać odwiedzających bloga.
Jest to zupełnie normalne, w końcu każdy posiadacz własnej witryny www, chciałby aby było o niej głośno.
Propozycji takich kanałów jest mnóstwo, jednak warto wiedzieć, że nie każdy sprawdzi się w danym przypadku. W dzisiejszym wpisie przedstawimy zbiór możliwości, które należy rozpatrzeć w swoim indywidualnym przypadku i odpowiednio dobrać je do własnych potrzeb.

Oto lista wybranych przez nas działań:

– zbudowanie ruchu organicznego
Tutaj zaleca się systematyczne budowanie dłuższych wpisów. Nasza domena musi obejmować powiększającą się ilość artykułów na blogu – odpowiednio długich i pomocnych odbiorcom.
Należy bardzo solidnie zoptymalizować witrynę pod względem SEO, tak, aby jej kod był bardzo dobrze dopracowany. Oczywiście nie można tutaj od razu liczyć na rezultaty. Jeżeli będziemy stosować systematyczne blogowanie, wówczas efekty z pewnością się pojawią. Potrzeba jednak cierpliwości.

– wydanie indywidualnego e-booka
Niekiedy przedsiębiorcy postanawiają wydać archiwalne artykuły na blogu o konkretnej tematyce w postaci e-booka, dzięki któremu także można pozyskać odbiorców. Jest to doskonały sposób na to, by otrzymać całkowicie inny rodzaj treści przy niezbyt dużym nakładzie pracy. Przeważająca część takiej treści jest już gotowa.

– zadbanie o wiele jakościowych linków zwrotnych
Kiedy danej witrynie www zostaje przyznany określony ranking, wówczas analizowana jest ilość linków prowadzących do konkretnego serwisu i strony, u których te mają swoje źródło.
Oczywiście najkorzystniej jest wtedy, gdy jest ich dużo, a także gdy linkujące witryny cechują się bardzo wysoką jakością.

– działanie w social mediach
Jest to ten kanał, w którym obowiązkowo trzeba działać! To w jakiej formie, zależy już od nas – możemy prowadzić swój profil, dodawać treści, promować konkretne posty, być aktywnym w grupach. Trzeba sprawdzić, co akurat będzie najkorzystniejsze dla nas.

– zadbanie o solidne infografiki
Są one obszernie upubliczniane w Internecie. Jeżeli zbudujemy bardzo cenny materiał, który stanie się powszechny, wówczas prawdopodobnie pozyskamy kolejne wejścia. Wystarczy choćby dołączyć logo, albo inny element, który będzie identyfikował się z nami do infografiki.

– budowanie evergreen content
Chodzi o treść, która nigdy nie umiera. Dlaczego to dzięki niej miałoby udać nam się pozyskać odwiedzające osoby? Ponieważ treść, która mimo upływu czasu w dalszym ciągu jest zgodna z prawdą i aktualna, pozwala na ciągłe generowanie ruchu. Odbiorcy mogą zajrzeć do niej tak naprawdę w dowolnym momencie. Warto mieć jej jak najwięcej na swojej stronie.

– zamieszczanie komentarzy na obcych blogach i witrynach
Prowadzenie ciekawej rozmowy, dodawanie długich, cenny komentarzy, a przy okazji zamieszczanie odnośników do swojej strony to bardzo dobra praktyka. Pokażmy się tam, gdzie jeszcze nas nie było, jednak róbmy to z umiarem.

– podjęcie współpracy z influencerami
Współpraca z tak znaczącymi w tej branży osobami także może być bardzo pomocna i może pomóc nam wiele zdziałać. Blogerzy naprawdę często prowadzą wzajemną współpracę – np. budują razem treści, a następnie promują je za pomocą swoich profili w mediach społecznościowych.

– dostarczanie odbiorcom e-wykładów
Wszelkie e-wykłady przesycone różnorodnymi cennymi dla odbiorców informacjami w dalszym ciągu są znaczące. Pokazanie się odbiorcom ze strony eksperta lepiej o nas świadczy.

– postawienie na ruch płatny
Z pewnością większości ludziom znane jest Google Ads, bądź również reklamy na Fb. Czasem warto pomagać sobie takimi właśnie pojedynczymi działaniami – szczególnie kiedy chcemy wzmocnić szybki przepływ wejść w niedługim czasie.

Jak widać sposobów nie brakuje. Podkreślamy, że wymieniliśmy tylko wybrane! Tak naprawdę jest ich o wiele więcej, łatwo więc wskazać takie, które będą odpowiadały właśnie nam.

Call Now Button