3 września 2019
Inbound Marketing – koncepcja przyciągania odbiorców

Inbound Marketing jest koncepcją, która nastawiona jest na pozwolenie użytkownikom na samodzielne dotarcie do informacji odnośnie nadawcy danego przekazu reklamowego. Ogólnie rzecz mówiąc koncepcja ta opiera się na przyciągnięciu odbiorców bez naszej bezpośredniej ingerencji.
Liczne przedsiębiorstwa stosują aktualnie agresywne mechanizmy Outboundingowe, które zazwyczaj skutkują wystąpieniem okoliczności, w jakich odbiorcy czują się przytłoczeni. Klienci są jednak coraz lepiej uświadomieni i wymagają więcej od marek i firm. W związku z tym korzystnie jest dowiedzieć się, czym jest Inbound Marketing, a także zastosować go, ponieważ ta koncepcja reklamy jest obecnie bardzo sukcesywnie wykorzystywana przez innych.

Inbound Marketing to typ koncepcji marketingowej. Jest to marketing przychodzący opierający się na tym, że to odbiorcy sami mają odszukiwać przedsiębiorców w Internecie – bez jakiejkolwiek ich ingerencji. Jego celem jest pozyskiwanie i zachęcanie do siebie odbiorców na skutek bycia widocznym w sieci.
Pod opisanym określeniem ukrywa się budowanie contentu i udostępnianie go w różnorodnych obszarach. Zgodnie z tą regułą to odbiorca, który szuka jakiejś marki, albo treści, dostając się na daną stronę, trafia na nią sam. Opisywana koncepcja jest więc łączeniem udostępniania cennych treści i bycia zauważalnym w sieci.
Koncepcja ta sama w sobie nie jest obszerna i stosowana z dużą częstością. Liczne marki nadal stawiają na powszechną – natrętną i opierającą się na ilości reklamę. Aktualnie tendencja ta jednak ulega zmianie, ponieważ klienci wymagają więcej jeśli chodzi o jakość treści. Ten typ marketingu można wykonać samemu na mały zasięg, budując treści i tworząc m.in. właściwe profile w social mediach.
Inbound Marketing to różnorodne procesy, jakie wesprą przedsiębiorców w zaistnieniu w Internecie i przyciąganiu szeregu odbiorców do ich marki.

Omawiana koncepcja i jej zalety
Po 1. Dużą zaletą jest prostota jej wprowadzenia. Dla różnych rodzajów contentu i metod udostępniania go można stworzyć Inbound Marketing samemu, bez względu na wielkość posiadanego budżetu. Na koncepcję tą może więc zdecydować się każdy, nie zważając na finanse, branżę, ani też ofertę. Jest ona bardzo korzystnie postrzegana przez odbiorców, a nawiązywane relacje sprzedażowe cechują się dobrą jakością. Ponadto klienci doceniają taką firmę i mają do niej zaufanie – jest to bardzo ważne w dzisiejszym biznesie.

Obecność w mediach społecznych, posiadanie własnej strony www, udostępnianie w Internecie
Wielu dzisiejszych konsumentów w celu znalezienia jakiegoś produktu, usługi, czy po prostu firmy, posługuje się wyszukiwarką Google. Aby efektywnie tworzyć Inbound Marketing, koniecznie trzeba być więc aktywnym w Internecie. Pozwoli to odbiorcom nas dostrzec, zachować w pamięci, a w przyszłości znów odnaleźć. Bez wątpienia do realizacji omawianej koncepcji należy przystąpić tworząc w pierwszej kolejności stronę internetową, na której będzie można udostępniać budowane treści. Taka strona może być także pozycjonowana, a więc dopasowywana do wytycznych wyszukiwarki Google. W rezultacie może skutkować to osiągnięciem przez stronę wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania na konkretne słowo.
Wiele przedsiębiorców działa też w mediach społecznościowych. Należy więc zakładać profile, systematycznie na nich udostępniać i włączać do działania użytkowników. Jest to dobry obszar, by zaprezentować informacje odnośnie marki, produktu, czy też udostępniać interesujące treści.
Omawiana koncepcja to w przeważającej mierze także content marketing, w związku z tym korzystnym działaniem jest budowanie potrzebnych, atrakcyjnych treści. Można udostępniać je m.in. w postaci wpisów sponsorowanych. Są to treści tematyczne z potrzebną świadomością branżową, ale wzbogacone w naszą reklamę. Udostępnia się je na wybranych portalach w sieci, gdzie po zapoznaniu się z nimi odbiorcy ciekawi kolejnych informacji, trafiają na daną witrynę. Nie można pominąć również marketingu szeptanego i udostępniania danych o marce w odpowiednio przeznaczonych do tego miejscach.

Bazowanie na pewnych, unikatowych treściach
Samo to, jakie dokładnie materiały powinniśmy przedstawiać w opisanych powyżej miejscach, również ma duże znaczenie. Najlepiej dokonać wśród nich podziału na 2 grupy – te powszechne i te bardziej unikatowe, dopiero robiące szał na rynku.
Do głównych typów contentu zalicza się np. wpisy na blogu, treści tematyczne i pełny content udostępniany na danej witrynie. Oczywiście na blogu, albo w mediach społecznościowych można udostępniać też sprawozdania, instrukcje, bądź poradniki.
Za bardziej unikatowe materiały bez wątpienia uznaje się filmy wideo, nagrania audiowizualne, albo też transmisje na żywo. Zainteresowanie wśród odbiorców na pewno wzbudzą też różne webinaria, albo spotkania z nimi organizowane w sieci. Warto zwrócić również uwagę na materiały 360 stopni.

Viral marketing
Inbound Marketing bazuje głównie na viral marketingu.
Z racji tego, że powinniśmy być widoczni w Internecie, korzystnie by było, gdyby nasze materiały dominowały w sieci i trafiały na skutek tego do szerokiej grupy odbiorców. Aby było to możliwe, mamy możliwość udostępniania materiałów viralowych. Możemy również udostępniać wartościowe, pomocne wielu odbiorcom treści. Na skutek tego istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą oni przekazywać i polecać je innym.

Call Now Button