16 kwietnia 2019
Google Ads – z jakich względów go wprowadzono i z czym wiąże się taka zmiana?

Google AdWords powstało kilkanaście lat temu. Przez bardzo długi okres jego funkcjonowania, twórcy cały czas wprowadzali w jego obrębie różnorodne zmiany, chcąc go udoskonalić po to, by mógł możliwie najlepiej spełniać zamierzone cele, wspomagając promocję firm w Internecie. Zawsze były to kluczowe zmiany w działaniu tego rozwiązania. Umożliwiały one rozszerzanie jego możliwości. Wdrożono np. nowoczesne formaty reklam, innowacyjne systemy ich ochrony, ale niekiedy wprowadzano też zmiany w interfejsie, zaopatrując go w kolejne funkcje. Teraz Google zdecydowało się również na zmianę samej nazwy i logotypu Google AdWords, a więc postawiło jeszcze większe kroki. W taki oto sposób powstało Google Ads. Właściwie co skłoniło go do wprowadzenia takiej zmiany? Być może głównym powodem było to, że nowa nazwa będzie po prostu łatwiejsza, bo jest krótsza i lepiej wpasuje się do nowego wizerunku marki oraz przygotowanej przez nią oferty w obrębie reklamowania i promowania. Dawna nazwa nawiązywała do tego, że dopuszczalne jest umieszczanie w wynikach wyszukiwania tylko reklam z tekstem, a w rzeczywistości stosowane były również inne formaty reklam.

Jednak, czy tego typu zmiana to dobra decyzja?
Obecnie rebranding, zmieniony interfejs oraz inne unowocześnienia, wprowadzone przez Google, znajdują u wielu osób poparcie, ale również nie brakuje przeciwników takich działań. Ci, którzy przywykli na dobre do starego systemu, krytykują ten nowy, jednak pomimo tego Google Ads i tak stał się najpowszechniejszym narzędziem marketingowym w sieci i doskonale daje sobie z tym radę. Bez wątpienia system ten jest bardzo dobrym i skutecznym systemem promowania i reklamowania w Internecie. Z resztą z systemem poprzednim sytuacja pod tym względem wyglądała tak samo.
Ponadto nowy system ma mnóstwo plusów, a przez to znacznie dominuje nad swoim poprzednikiem.

Google Ads – jakie zmiany oprócz samej nazwy?
Google wdrożyło dość znaczną zmianę w dysponowanym systemie reklamowym. Zmiana nazwy to jak się okazuje nie jedyna zmiana w tej sferze. Dawny interfejs zastąpiony został przez bardziej przejrzysty, czytelniejszy panel, ponadto wprowadzono wiele nowych opcji i rozwiązań, których celem jest ułatwienie odbiorcom korzystania z oferowanych usług. W ramach takich rewolucji sporo zyskała witryna techniczna systemu. Zmianie uległ silnik i oprawa graficzna, a cały proces skonfigurowania konta znacznie usprawniono. Ponadto udoskonalono ofertę produktową, poprzez zintegrowanie różnorodnych narzędzi i osobnych platform reklamowych.
Ważną zmianą jest także całkowite odejście od personalizacji reklam na bazie treści wiadomości w Gmail. Osoby korzystające z tej poczty mogą więc w końcu cieszyć się prywatnością.

Inne zmiany to:
– wprowadzenie dodatkowych pól w reklamach tekstowych
– zawarcie informacji związanych z warunkami promocji, wysokością zniżek, a także z zasobem oferty
– opcja wyznaczania stawek płatności za konwersję w Google Display Network
– inteligentne akcje produktowe
– uaktywnienie specjalistycznego rodzaju kampanii dedykowanego mniejszym przedsiębiorcom.

Google na bieżąco obserwuje nowe trendy i idealnie dopasowuje się do nich. Nieustannie wychodzi naprzeciw wymogom i oczekiwaniom użytkowników. Wszelkie zmiany są oczywiście nieuniknione, dobrze, że Google ma to na uwadze.

Call Now Button